Az első benyomásból csak egy van. És ezt az első benyomást a webáruház grafikai tervezése teszi. Sosem szabad alábecsülni, hiszen sokan eszerint alkotnak véleményt a webáruházáról. Az olyan webáruházakra fognak visszatérni a vásárlók, amelyek tetszenek nekik, amelyeken jól tudnak eligazodni és ahol érthető, vonzó a vizuális kommunikáció. Az alábbiakban megosztjuk Önnel, hogy hogyan tudja kihozni a grafikából a maximumot.
Igaz, hogy minden a logóval kezdődik…
viszont az nem adja át a vállalkozás esszenciáját és nem is tartozik a grafikai design alapjaihoz. Persze fontos, hogy szembetűnő és emlékezetes legyen a logó. A logónak passzolnia kéne a webáruházon használt színekhez, általánosabb grafikai elemekhez, a bannerekben használt betűtípusokhoz.
Ne becsülje túl a logó erejét. A leghíresebb cégeknek persze működik, hogy sportstadionokon, autópálya melletti óriásplakátokon vagy tömegközlekedési eszközökön helyezik ki a logójukat. De nagy valószínűséggel az Ön vállalkozása nem lesz azonnal egy ismert márka, ezért koncentráljon inkább a grafikára összetett formában.
Határozza meg vállakozásának az ismertetőjeleit
Milyen színeket fog használni? Milyen elemek fognak kerülni a fényképeire? Milyen ikonokat fog használni? Ezek olyan kérdések, amelyeket egy tapasztalt grafikusnak meg kell tudnia válaszolni és olyan tervekkel kell előállnia, amelyekkel azonosulni tudnak a vásárlók.
A hasonló ismertetőjelek a kommunikáció legfontosabb elemeinek bizonyulnak és ezek fogják jellemezni a vállalkozását. Legyen kreatív, de ne feledkezzen meg arról, hogy sokszor az egyszerűségben rejlik a szépség.
Mire kell még odafigyelni?
Az elegáns grafikai tervezés sokat dobhat a webáruházán. Még ami ennél is fontosabb, hogy minél jobban tudjanak eligazodni a vásárlók a webáruházán. A jól átgondolt UX dizájn arról gondoskodik, hogy a betévedt vásárlók problémamentesen tudjanak közlekedni a webáruházán. A UX elemzésről és dizájnról majd mi gondoskodunk. Na de mire kell még odafigyelnie?
- A sablon bannerek használatát. Legalább a fő slidert érdemes jól átgondolni.
- Termékfotók használata. Animációkkal, infografikával szeretné kiegészíteni a webáruházát? Mivel akarja feldobni a blogon lévő cikkeit? Ezeket érdemes egységesen kialakítani.
- Funkcionális elképzelések. Mi gondoskodunk róluk helyetted, a Shoptet segítségével mindenre képesek vagyunk.
A stílusa legyen egységes az összes csatornán
Az Ön e-kereskedelmi projektje nem CSAK egy webáruház. Érdemes megfelelően tájékoztatni róla az embereket. Ugyanazt a grafikus nyelvet kell beszélnie minden közösségi hálózaton vagy akár offline hirdetésen.
De hogyan lehet mindent úgy harmonizálni, hogy ne térjen el az egységes mintától? Érdemes kialakítani egy kommunikációs kézikönyvet, hogy mindenki számára egyértelműek legyenek az elvárások. Mindegy, hogy a cégen belül intézik vagy mi segítünk a marketingben, mindenképpen követni kell az előírásokat.
Örömmel segítünk UX vagy grafikai tervezésben. Lépjen velünk kapcsolatba, és csatlakozzon elégedett ügyfeleink sorához.